Endodoncja

Leczenie kanałowe stosujemy w sytuacji kiedy zwykłe leczenie nie wystarczy i dochodzi do zakażenia miazgi zęba. Polega ono na usunięciu z kanałów korzeniowych zainfekowanej lub martwej miazgi, mechanicznemu poszerzeniu i odkażeniu kanałów oraz szczelnym ich wypełnieniu specjalnymi materiałami. W zależności od stopnia zainfekowania zęba (zapalenie miazgi, martwica i zgorzele miazgi, zapalenie tkanek okołowierzchołkowych) potrzebna jest różna ilość wizyt, zmian opatrunków i materiałów leczniczych.

Nowe możliwości daje w przypadku leczenia kanałowego zastosowanie:
- Diagnostyki rtg w trakcie leczenia (aparat rentgenowski firmy PLANMECA przy fotelu), możliwość wykonania zdjęcia z narzędziem w kanale co umożliwi dokładny pomiar jego długości.
- W skomplikowanych przypadkach możliwe jest zastosowanie badania tomografii komputerowej wybranej okolicy (bez konieczności wykonywania badania całej głowy) i stworzenie trójwymiarowego obrazu zęba na ekranie komputera.
- Do opracowania kanałów korzeniowych możemy użyć mikrosilnika endodontycznego z wbudowanym endometrem szwajcarskiej firmy NOUVAG (urządzenie mierzy długość kanału podczas pracy i zatrzymuje się na odpowiedniej głębokości).
- Leczenie kanałowe w razie konieczności może odbywać się przy użyciu mikroskopu stomatologicznego ( niemieckiej firmy KAPS) co pozwala dostrzec najdrobniejsze szczegóły w strukturze zębów (np. dodatkowe kanały, perforacje, pęknięcia ściany kanału).
- Do wypełniania opracowanych kanałów wykorzystujemy urządzenie Beefil 2in1 pozwala ono wypełnić kanał termoplastyczną gutaperką.

Leczenie kanałowe ma na celu zachowanie i utrzymanie zęba, który w przeciwnym wypadku musiałby być usunięty. Prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu przy tego typu leczeniu jest bardzo wysokie, jednak ponieważ jest to metoda ściśle powiązana z procesami biologicznymi zachodzącymi w Państwa organizmie, nie możemy zagwarantować sukcesu we wszystkich przypadkach. W sytuacji utraty własnego zęba możliwe jest umieszczenie w tym miejscu implantu.

Zdjęcia rtg wykonane w trakcie leczenia pacjenta.